OHYESOHYES

Stop shopping (my way of doing it)

Publicerad 2012-01-19 09:37:32 i HOTNEWS,





Jag har bestämt mig, flickor. Jag ska inte äta uteslutande flytande föda fram tills sommaren eller flytta till Paris på heltid (i alla fall inte just nu). Jag ska däremot... Lösa min garderobskris. Mången dag har jag irriterad stampat med klackbeklädda fötter framför klädstången (som for your information dignar av sprakande kreationer) och förbannat varenda liten glittertopp. Knappast särkilt praktiskt, flickor - eftersom jag en gång verkligen älskade just den där skimrande sensationen. Låt mig säga såhär; på senare tid har jag och mina bad boys till inköp fått en viss förtroendekris. Så - girls, jag behöver en moderiktig nystart. Och vilken är den nystart som inte startar med en detox?

True, alltså:

Ohyes&Ohyes presenterar: Den Shoppingfria Månaden. Luras inte att tro att det är varken förskräckligt lång, eller förskräckligt kort tid. Man botar ingen på en månad. Men jag vill inte bli botad. Jag vill bara bli... Upplyst. Och nykär i alla mina blommiga blusar och haremsbyxor.

Jag ämnar att under kommande 30 dagar skrädda om mina avlagda skjortor och använda de där stackars mocka-bootsen som inte sett dages ljus sedan förrförra sensommaren. En gång i tiden var de oumbärliga och om jag känner dem rätt saknar godingarna mig. Såklart, girls - vem vill ligga i en pappkartong i två år? Prata om höstdepression. Allt handlar om förståelse, förstår ni. Lyssna på mig, så löser sig allt.

Wish me luck, jag kommer att behöva det. Jag förväntar mig att ni finns där för att torka mina tårar, lära mig matnyttiga svordomar och kanske till och med korsstygn.

Är det inte ens fantastisk idé? Hatar ni det? Har ni några handy-hints? Berätta, är ni snälla. Jag bara måste få veta.



PS: OM någon av er skulle få samma uppenbarelse som jag - feel free to join the club. Kommentera så härdar vi ut tillsammans.

PS2: Denna hämtas visserligen ut på fredag, men köptes faktiskt igår och räknas därför inte som icke tillåtet köp under kommande månad. Kom igen, liksom - vems sida står ni på egentligen?

Ciao!

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2012-01-19 13:37:40

det låter bra, lycka till med att inte shoppa! :)

Postat av: Julia

Publicerad 2012-01-19 13:40:17

Bra tänkt, läste i senaste ELLE om detta fast där var det 90 dagar. Herre gud så lång tid tänkte jag. Men insåg ganska snabbt att man nog skulle klara det. Man har ju liksom kläder så det räcker och blir över. Kör hårt! Ska bli kul att följa dina tankar kring detta. xx

Postat av: Fani

Publicerad 2012-01-19 13:41:29

tack vad glad jag blir :D kul att höra! :)

en shoppingfri månad låter som något jag skulle behöva pröva på också, haha :p köper alldeles för mkt kläder alltså, vill inte äns veta hur mkt pengar jag sammanlagt la på kläder förra året :|

tack för du inspirerade mej lite, kanske kör en sådan månad jag med ;)

kram!

Postat av: GJ

Publicerad 2012-01-19 14:51:01

Låter helt briljant anser jag!

Min shoppingfria månad varade december ut. I januari är därför ALLT tillåtet! Till och med de onödiga linneinköpen på H&M och Gina Tricot.

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-01-19 17:57:17

Lycka till :D Det går nog bra ska du se!

Postat av: frida xiang

Publicerad 2012-01-19 19:02:29

nice photos!! good luck! :D

Postat av: anna

Publicerad 2012-01-19 19:10:41

Jag borde också fixa garderobsbekymret men ack.. jag har så förbannat svårt att slänga :P

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-01-19 20:12:28

Svar: Gör det! Ge gärna feedback ifall du vill:-) alltid bra.

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-01-19 21:02:31

Haha, under denna månaden har jag både hunnit med att bosätta mig en weekend i Paris och testat att enbart äta flytande föda.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela