OHYESOHYES

YEARS AND YEARS AHEAD

Publicerad 2014-01-24 11:43:00 i HOTNEWS,

 
 
FUTURISTIC. Boungiorno, dears! Fråga: Vad har man en blogg till? Mais oui; att berätta för en ihärdigt lyssnade klackskoklädd skara om sina mål, drömmar, upplevelser och senaste inköp på Stockholm Market-rean. Jag tycker att jag uppfyller vissa krav alldeles undertbart bra och andra sämre. Vad jag dock kan lova är bättring på nästan alla fronter, eftersom min älskade gamla Canon-baby ska få träffa farbror doktorn och därefter vara mer eller mindre redo att utföra stordåd för er ögonunderhållning.
 
Anyhow, tills dess - framtiden. Den underbara, spännande och helt ärligt otroligt läskiga framtiden som... Tja - ligger framför oss i tiden och därav, ni vet, har sitt namn. Så är det med det. Min framtid är, precis som de flesta andras, en enda röra av drömmar om dagslånga massage-behandlingar, egenbakade knäckebröd, bordsdans i de senaste klossklackarna och paljetter som viner åt alla håll och kanter. Blandat med en massa annat, naturligtvis. Så, med reservation för förändringar (hallå - vi kan ju inte vara helt säkra på att det inte råkar visa sig att jag är Steve Jobs enda arvinge och således äger rätten till omkring halva planeten. Man vet ju hur det är med byråkratin, dears, folk är så dåliga på att få fram papprena i tid, så... Well - keep your fingers crossed for me) kommer här ett utkast över framtidsplaner vilka slog mig inte tidigare än imorse. Nu har ägnat förmiddagen åt att söka efter relevant information på det allomfattande nätet (och på att titta på fabulösa vintage-butiker i Wien, dit jag tar mitt pick och pack och flyger på torsdag) och har insett att saker och ting behöver saker och ting för att genomföras.
 
Våren 2014:
 
Kreativt skrivande A på charmiga Södertörns Högskola (i metropolen Flemingsberg, vilket jag å andra sidan inte ska klaga det minsta på eftersom hela universitetsområdet verkar way trevligt - stadspuls känns 2013) för att utveckla min lingvistiska ådra, få en ursäkt för att läsa böcker på heltid samt vila de små grå efter en omvälvande ekonomi-termin.
 
Sommaren 2014:
 
Resor, resor, resor! Eller evntuellt en sommarkurs på Berghs School of Communication, vilket antagligen vore det klokare alternativet - men vem kan säga nej till rivierans vajande palmer? Inte jag, i alla fall. Vi får se, flickor, om det går att kombinera. En vis person sa en gång: "Allt, darlings, handlar om inställning". Åh, just det - det var jag. I förrgår. Ibland slås jag med häpnad av min egen förmåga.
 
Hösten 2014:
 
Valfri PR- och/eller kommunikationsutbildning på förslagsvis Stockholms Universitet, då kanske jag skulle kunna plocka upp mina mockavantar som jag glömde där för någon månad sedan. Jag har ännu inte hämtat dem, eftersom jag ser på deras passande bortavarande som en ursäkt för att slå till på anything liknande från Sonia Rykiel.
 
Våren 2015:
 
Studera andra terminen på samma PR- och/eller kommunikationsutbildning. En liten färgglad fågel kvittrade i mitt öra att man, för att få en kandidatexamen, kan studera två sammanhängande kurser och en valfri - vilket skulle kunna ge mig en très fabulös kandidat och därmed access till alla trevliga universitet ni bara kan tänka er. I London, New York, Paris och Milano, kanske. Inte för att det får mig att bli eld och lågor eller . Locations hit, och locations dit. Äh. Ja.

Hösten 2015:
 
Alternativ 1: Studera strategisk kommunikation och PR på hippa Berghs School of Communication. På heltid, denna gången. More than spännande.
 
Alternativ 2: Studera valfri smashing utbildning i London, packa alla klackskor och läderkjolar och nätstrumpbyxor för att bli (nej, inte strippa - jag lovar att matcha tidigarenämnda klädsel med bara collegetröjor signerade Acne Studios) beyond bofast, dricka kaffe varje morgon på Paul och äta sushi på rullband hela dagarna.
 
Vad sägs? Vore inte det om något ett alldeles underbart liv, i några halvår framöver? Jag spår en ljus framtid för mig själv och hoppas att ni gör detsamma.
 
Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela