OHYESOHYES

WE'RE GOING TO TAKE YOU AWAY

Publicerad 2014-01-23 09:01:00 i HOTNEWS,

 
JOURNEY. London, Paris, New York City... Så många röda prickar på min världskarta, flickor. Så många platser att se, bellinis att dricka, dansgolv att smattra hälarna mot och soluppgångar att vara vaken under. Så många resor att göra, och helst inom den närmsta framtiden.
 
Först ut är vackra Wien för strosande på avenyer, fluktande på kanaler och... Ni vet - vad man nu gör där. Går på muséum, låtsas att man är kulturell och skrattar rått åt alla som inte vet vad Matisse heter i förnamn (Henri, girls. Så. Nu glömmer vi det, jag lovar - ingen hörde någonting).
 
Tätt därpå följer det sprudlande, sprittande, kittliga stora äpplet där tjusiga E väntar på att ta med undertecknad på alla tänkbara och trés fabulösa äventyr. Mina förväntningar är way skyhöga, och hopefully är biljetten ombokbar vilket gör att jag kan placera mig raklång på valfri soffa hemma hos E så fort min kära familj vinkar in en taxi med riktning mot flygplatsen. Det, dears - kallar jag semester.
 
Sedan? Åh - Italiens pärla Trieste. Där skulle man kunna arbeta på ett chict litet kafé och servera doppios dagarna i ända, och lapa sol på eftermiddagarna längs med strandpromenader, ivrigt sippandes öl ur kanna och gungandes fram och tillbaka i hängmattorna tills världen blir ett enda virrvar av solbrända kroppar, blå himmel och vackra, vågfria hav.
 
Och Nice, fantastiska Nice. Vad annars?
 
Sist ut är Köpenhamn (i alla fall om vi struntar i hösthalvåret - då står nämligen Paris på önskelistan) eftersom... Ja - ni vet. Det finns alltid en bra anledning att åka till Köpenhamn. Oftast flera.
 
Jag hoppas att ni har tusentals fantastiska turer framför er och annars, i värsta fall, låser in er med en massa doftljus, paraplydrinkar och Kicki Danielssons Papaya Coconut på högsta volym. Man har faktiskt inte roligare än man gör sig här i världen.
 
Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela