OHYESOHYES

EYES ON

Publicerad 2014-02-07 17:59:00 i HOME SWEET HOME,


HOUSING. För att hålla sig chic, behövs en piffig miljö att utöva sina fashionabla åtaganden i (se: tidstypisk gestikulering med fransprydda remsandaletter, modern dans iförd klänningar av mattor samt högläsning ur valfritt asiatiskt modemagasin). Alltså: Vad jag tänker på när jag läser nya, tjusiga och beyond kontinentala Elle Decoration:
 
1. Jag behöver en lampa som ser ut som ett dåligt hopvikt lakan. Från Mark Eden Schooley.
 
2. Korgen från Room i koppar ska jag lägga utläst Vogue-tidningar i och toppa med en pälsbit av något slag.
 
3. The Great Gatsby stod som inspiration för detta fabulösa underlägg från Skultuna. Jag känner nog, att mitt hjärta kommer att slå saktare och saktare, tills det plötsligt slutar om inte denna smashing pjäs hamnar på mitt köksbord as soon as possible. Ja. Det är ett hot.
 
4. Mattan från Åhléns. Eftersom jag någon gång kommer att sitta och låta persilja en masse flöda ur mina fingrar och ned på tangentbordet någonstans invid en italiensk eller möjligen grekisk vattensamling. Med kulörta tånaglar och sprakande drinkar tänker jag låta dagarna flyga förbi som privatplan med siktet inställt på Seychellerna. Tills dess - if Muhammed can't come to the mountain... Ja, ni förstår - now hand over the carpet and nobody gets hurt.
 
5. Spegeln från Gubi är literally a piece of art.
 
6. Stolar i gammelrosa. Att måla själv, till exempel. Använd pengarna för att köpa ett par nya Chanel-sneakers, till exempel.
 
And that's that.
 
Nu? Fredagshäng på tjusiga Och Himlen Därtill. Hitta ett vackrare restaurangnamn om ni kan, girls - eller drick skybar-drinkar med mig HÄR.
 
Ciao!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela