OHYESOHYES

DUOBLE ME UP

Publicerad 2012-09-01 22:10:00 i TRENDER,

 
 
 

 
 
MERA MÖNSTER. Just nu håller jag gluggarna way vidöppna i jakt på en helmönstrad kavaj (med tillhörande byxor) att sporta dag som natt - sommar som vår och oavsett tidpunkt på dygnet (hade jag varit ägarinna till leopard-snyggingen på bild två uppifrån hade jag även sovit i den).
 
Jag tänker mig något åt det slimmade hållet för att med hippt sotade ögon och slarvig knut helt fräckt plagiatera Tiger of Swedens annonskampanjer med tjusiga Frida Gustavsson (vem annars?) i huvudrollen. Den som tapetserades över varenda tunnelbanestation i hela stan, och fick oss alla att fundera över hur långa ett par ben egentligen kan vara.
 
Tillsammans med höga klackar och... Ni vet - ett vinnande leende, lutar planerna åt succé.
 
Så fort jag kommit hem till kylan, vill säga. Och jag är helt ärligt (no kidding, vilket är way otippat eftersom jag helhjärtat hatar allt annat än varmt vatten och ljumma vindar och typ espressos vid strandkanten) ganska excited över kommande höstdagar. Cosy knits, vin på trevliga barer, utekvällar med hagel ute och sorl därinne - Tja, ni fattar.
 
Ni följer väl med mig?
 
Från vänster:
 
1. Tyska Vogue.
2. Amerikanska Vogue, juli 2012.
3. Kerry Washington i italienska Vogue.
4. Unknown betty med kavaj att bokstavligt talat gå över lik för.
5. Japanska Vogues chefredaktör Vivianna i pyjamas-stass. Pyjamas for daywear och... Cocktailklänningar på natten. Nej - det är ju faktiskt ingen skillnad alls från hur det är, när det är som vanligt.
6. Steven Meisel förevigar diverse höstkollektioner.
7. Nikicio. Shoppa HÄR.
8. Thurley S/S 2012.
9. Source unknown.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela