OHYESOHYES

PART OF MY WORLD

Publicerad 2012-10-12 22:53:00 i HOTNEWS,


WALKABOUT. Jag måste vara världens mest otåliga människa. Vad jag än tar mig för så vill jag hitta på någonting annat efter några veckor, och just nu vill jag helst av allat bara släppa precis allt och flytta någonstans där... Ni vet - materiella ting inte är så värst viktiga. Och jag vill klara mig själv, och upptäcka saker och sy välsittande byxor i fantastiska mönster.
 
Jag antar att det helt enkelt är så att det är höst och jag trivs way dåligt i iskyla, och helst av allt skulle spendera hela mitt liv på solvarma stränder. Å andra sidan - vem vill vara nöjd? Så löjligt tråkigt.
 
Så... Vad gör ni? Lever ni? Tittar ni på höstlöven, och märker att de har gått från att bara ändra färg också trilla av alla träd eftersom vintern är på väg?
 
Vad fint, chiquitas. Det gör jag med.
 
Nä - snacka om S-E-R-I-Ö-S-T.
 
Viktigt: Man får inte vara seriös när man har en modeblogg. Man måste prata om angora och merino-ull som om det var värsta världsförändrar-problemet när YSL bytte namn och tog bort Y:et vilket det i och för sig VAR för HUR ful blir deras logga nu - liksom? Yves vrider sig säkert i sin grav och vakar vid någon PR-chefs säng som alla de där kedjebreven sa att någon liten tjej utan huvud skulle göra om man inte skickade det vidare).
 
SÅ. Let's talk ULL.
 
*Besvärad tystnad fyller ull-fabriken*
 
SÅ roligt är det att prata om ull. Tack för att ni förde in mig på det dödstrista spåret. Tusen, tusen tack!
 
*Vilt tumult utbryter i ull-fabriken*
 
VADÅ sura? Hallå - skaffa er lite perspektiv, ta några djupa andetag och...
 
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela