OHYESOHYES

THE DAILY NEARLY NUDE

Publicerad 2012-08-03 17:57:48 i TRENDMAKER,













Bonjour! Iförd min absoluta favoritklänning i värmen har jag (finally, jag har en tendens att samla urdansade klänningar på hög i några veckor innan jag remove stick out of butt och gör något åt alltihop - och slipper bära svarta sidentoppar dagtid) tvättat hela min garderob. Den är way fantastisk eftersom linne (som ni säkert vet) svalkar i värmen och värmer i kylan. Tillsammans med reptilmönstrade underkläder som utklassar alla andra underkläder, och matchande skärp, går min beiga klänning från boring to Barbie på nolltid.

Klackarna är ett uråldrigt rea-fynd som bara inte verkar kunna bli omoderna. Jag bär dem barbent till och från varenda sommar, och med tunna, tjocka eller mönstrade strumpbyxor om vinterna. På sitt sätt är de ultimata och tidlösa, och jag hoppas innerligt att vi får många trevliga nätter ihop (ni vet - allt med ljusa detaljer är värda att hålla ett extra vakande öga på. Take it from me). Mocka är ju, as told, ett av mina favoritmaterial - och får jag säga min mening (vilket jag naturally får, eftersom det är jag som bestämmer här) gör materialet sig allra bäst i svart och beige. Lyckligtvis.

Nåväl, tack vare mitt inte särskilt galej-späckade schema (annat än kvällstid) har jag fram tills idag undvikit smycken dagtid av ren och skär lathet. Mycket dumt. Tänk vad en lite silverlänk kan göra, chiquitas. Mina nya favoriter (som tveklöst kommer att få stanna kring min hals sommaren ut, om inte något exceptionellt ovanligt händer) är alltså en lång silverkedja utan berlock, samt en ridstövel i silver. Min ring med grön sten är, bortsett från en guldring med rosa sten, den enda ring jag klarar av att bära. Jag har bevisligen svårt för det där.

Oh, well - även solen har fläckar. Och jag gör faktiskt beyond bra sangria.

Klänning: Från Oxmo.
Bälte: Reptil bad-boy från H&M.
Skor: Forever21 och lika gamla som... Donatella Versace hade sett ut att vara om inte plastikkirurgin hade uppfunnits. Eller var det tvärtom?


Ciao!

Kommentarer

Postat av: Madame Petite

Publicerad 2012-08-03 18:51:40

Vilken söt klänning, ser så skönt ut! Men skoooorna, jag dör lite, så himla söta! Lite Carrie Bradshaw ungefär!

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-08-03 19:56:32

Tack! Hål i linnet så fick bli lite improvisation ;) Ja riktigt skönt! Härlig blogg du har :)

Postat av: Gabriella

Publicerad 2012-08-03 22:54:37

SV: Tack ska du ha!



Härligt med klänning!

Åh, gillade inlägget "Into the big bad world" väldigt mycket! Fint=)

Postat av: Nicki

Publicerad 2012-08-04 08:40:51

vilken underbar klänning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela