OHYESOHYES

I'M USED TO THIS, I NEED THIS

Publicerad 2012-08-23 20:50:51 i CHOOSE SHOES,



HAPPY FEET.
Okej - this is panic. Seriös panik, flickor. Jag åker tillbaka till rivieran om två dagar (varav jag ska spendera den ena dagen på Husman Deli i Östermlamshallen där jag numera - hopefully - kommer att servera raggmunk och lök med ett käckt leende iförd typ huckle eller något) och jag behöver ett par sandal för vardagsbruk. Hur ska jag annars kunna hoppa runt på promenaden i färggranna shorts och slappa toppar utan att känna mig både blassé, passé och trés felklädd? Typ bara SÅ faux pas.

Ser ni - förresten, hur mycket fashion-franska jag kan? Vem behöver grammatik när man på ett välbildat vis kan slänga in kontinentala uttryck och fiska real-life-likes? Precis. Precis, kära ni.

Hur som helst - tillbaka till sandal-problemet. Jag måste ha ett par fungerande - och mina svartvita Angela C-goodies är både för stora och bara... Fel. Jag gillar dem inte.

När jag gick i sjuan köpta jag ett par perfekta gladiatorsandaler i Alanya. Notera att detta var way tidigt (slår vad om att ni inte köpte era förrän året efter - men det kanske jag bara säger för att jag är bitter, eftersom jag kommer att behöva knata fransk gata upp och fransk gata ned i flip-flops). De var i tan-färgat läder med blaffiga guld-detaljer och jag bara älskade dem. Gud vet var de försvann, men jag skulle skänka halva min garderob för att få dem tillbaka.

Herregud. I need serious help.

Skorna ovan, uppifrån från vänster, kommer från... (Märken jag inte har råd med? Javisst! Men, hey - a girl's gotta dream)

K Jacques St Tropez, Ancient Greek Sandals, K Jacques St Tropez samt Musa.


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela