OHYESOHYES

Oh my Mahogny

Publicerad 2016-11-14 16:12:00 i HOME SWEET HOME,

Gustavianska drömmar, franska knän att vila i och den lilla svarta - sedan är min matgrupp très komplett.
 
ART DECO-RATION. På min inrednings-att göra-lista just nu? Ordna ett större matbord. Jag vill kunna samla tjejgänget utan att behöva placera dem jag tycker minst om i soffan. Det blir så dålig stämning då, förstår ni. 
 
Efter att ha finkammat inredningssajterna har jag fastnat för det gustiavianska mahognybordet, en klassiker som andas Svenskt Tenn-tossighet på ett lagom diskret sätt. Tillsammans med fyra franska stolar i ungefär samma färg, som kommer att klickas hem via olika auktionsverk allteftersom de behagar dyka upp online, blir matgruppen beyond inbjudande. 
 
Varje matplats med självaktning behöver en lampa som kastar ett poänglöst ljus över middagsgästerna. Jag för min del anser att en enkel, svart pjäs med grafiska drag är vad mitt hem skriker efter.
 
Vad tror ni?
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela