OHYESOHYES

MY NEW YEARS RESOLUTIONS

Publicerad 2015-12-31 14:00:00 i HOTNEWS,

 
A PROMISE BROKEN. Nyårslöften - en trés underbar härva av lögner som kommer att få oss alla att må oproportionerligt dåligt någonstans i mitten av februari. Eller, vem försöker jag lura? Januari, menar jag såklart. Men det finns ändå något härligt med de skimrande, bevingade ord som lämnar våra läppstiftskletiga läppar och susar upp mot världsrymden för att rulla med ögonen åt oss när vi försöker komma ihåg dem allihop dagen därpå. Det handlar ändå mindre om vad man faktiskt lyckas med, än om vad man hoppas på att – och ärligt tror att man kan – lyckas med (meditera fyra gånger per vecka, leva på fisk och grönsaker, sluta köpa glittriga toppar hos kedjorna och så vidare). Som jag alltid brukar säga: Aim for the stars and you will reach for the sky. 
 
I år kommer jag att viska mina löften från ett flygplan någonstans över typ Himalaya, eller något. Romantiskt, eller hur? 
 
Here we go:
 
1. Vara kreativ. Och lära mig spela Moon River på gitarr.


2.
Äta mer vitaminer. 
 
3. Träna. 
 
4. Åka på en surfing trip.
 
 
5. Göra en Olaplex-behandling.
 
6. Visa tacksamhet och kärlek i vardagen.
 
7. Bo i Barcelona en månad med min kille. Ay caramba, darlings.
 
 
8. Besöka filmfestivalen i Cannes.
 
9. Bli bättre på att planera min tid och skapa rutiner.
 
 
Vad har du för nyårslöften? Lycka till med dem och döm inte dig själv för hårt. Kom ihåg att hälften av alla dina framgångar beror på tur, och detsamma gäller för alla andras.
 
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela