OHYESOHYES

En japansk tant och en chanel-baddräkt

Publicerad 2017-04-01 19:45:00 i CHOOSE SHOES,

  
SAYONARA. Just nu drömmer jag om mjuk mocka med zippad mitt från Axel Arigato. Jag känner verkligen starkt att ett par sneakers med hög, vit sula och en dragkedja mitt på (jag har en svag punkt för dragkedjor mitt på, men å andra sidan - vem har inte?) skulle förändra livet för mig på ett väldigt grundläggande sätt. Eftersom jag direkt skulle plocka fram detta par ur min très välsorterade skohylla (den japanska strukturen skulle influera mig på ett way linblommor-som-fladdrar-i-vinden-till-tonerna-av-bamburörsspel-aktigt sätt och få mig att rensa ut och vika ihop ordentligt minst tre gånger i veckan) utan att fundera över att ta något annat par, skulle mina morgnar bli mindre hetsiga.
 
Jag skulle lämna hemmet minst åtta minuter tidigare, med en flaska grönt te i en svångrem kring halsen. Sedan skulle jag, eftersom jag var så tidig, ägna promenaden åt att omsorgsfullt lukta på blommorna och hjälpa små, japanska tanter över gatan. Vi skulle bli goda vänner, jag och tanterna, och vi skulle prata om viktigheter i livet: asiatisk-minimalistisk design, när körsbärsblomsrosa ska göra come-back (har det kanske redan hänt?) och vilken tésort från NK:s téhandel som är absolut bäst (rooibos champagne, take it from me). Sedan skulle det visa sig att en av de här tanterna har beyond fabulösa kontakter inom, säg, vintagebranschen. Här, skulle tanten säga, ta den HÄR broderade baddräkten från Chanel och sporta den med stor glädje när du semestrar på rivieran. Och glöm inte bort mig.
 
Aldrig, ska jag svara. Aldrig, tanten, ska jag glömma bort dig. 
 
Och så skiljs vi åt där på morgonen, jag trippar vidare i mina Arigato-sneakers åt mitt håll och tanten åt sitt. Sedan ses vi aldrig mer, men det är ett mycket fint minne som vi båda bevarar djupt inuti.
 
Shoppa skorna HÄR. Jag väljer svarta. Vilka väljer du?
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela