OHYESOHYES

STRANDLOOKEN 2016: SEXY STRAPPY SASSY

Publicerad 2015-12-30 13:27:00 i TRENDER,

 
 
Baddräkt: Nasty Gal. Pins: Zara. Skor: Mango.
 
 
 
Bikini: Nasty Gal. Jacka: Okänt. Skor: Mango.
 
 
Ryggsäck: Zara. Bikini: Nasty Gal.
 
SWIM YOU LATER. Imorgon vid den här tiden sitter jag troligtvis ihopklämd mellan två för mig okända sovande italienare med varsitt skrikande adoptivbarn i famnen, bläddrandes i brittiska Vogue samtidigt som jag funderar på om den sista slatten té är värd att sörpla i sig eftersom eventuella toalettbesök kommer att kräva flytt av nämnda italienare – ett uppdrag som antagligen gör törsten outhärdlig. Vad vet jag, men en sak är säker: Jag kommer att sitta på ett plan och piloten kommer att ratta (har flygplan ratt? Svar: Nej. Alla som svarade rätt får förtur på NK-rean. Hälsa från mig) mot Thailand. Salta bad, vita stränder, färgglada drinkar och kakaobruna ben står på min att uppleva-lista för dagarna mellan den 31:a december och 8:e januari. Om jag behöver det? Mer än ni kan ana. Jag är inte gjord för krispiga klimat. Jag behöver luftfuktighet. Alla som öppnar fönstren på kvällen är för mig främmande varelser med en värdegrund som skiljer sig från min på otroligt många - viktiga - punkter. Hemmet ska vara varmt. Världen ska vara varm. Man ska kunna sova stark naked och helst svettas en aning ändå. Täcken? Bah - sådant är för nybörjare.
 
Vad kan jag säga? Jag borde fötts närmre ekvatorn.
 
I vilket fall: Eftersom jag antar att ni allihop ska till Mauritius och inte kommer hem förrän i mars (inte det? Då får ni sporta bikinin på den lokala simhallen, helt enkelt. Man har inte roligare än man gör sig) är det ju en sak ni verkligen behöver: Senaste strandmodet. Jag har såklart ordnat det åt er. Ni kan tacka mig när jag kommer hem igen med en tårta eller något. Utan frukt, jag hatar frukt som är inklapslad i gelé. Ni vet vad jag menar.
 
En sak är viktig att ta med sig inför vårens och sommarens strandmode är: Strappy. Straps. Strappy swimsuits. Strappy everything. Se ovan för way talande exempel. Matcha sexighetsdrottningsstrapp-hotnessen (ja, det är ett ord) med några få avslappnade, välvalda statement-accessoarer för en strandlook som man inte skojar bort.
 
Slip-onsen från Mango är på rea HÄR och eftersom vi la alla våra pengar på den där Mauritius-biljetten och därmed skippar Guccis variant rekommenderar jag starkt att klicka hem ett par. Pronto.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela