OHYESOHYES

THE DAILY THERE'LL BE SWINGIN' SWAYIN'

Publicerad 2013-02-04 16:26:00 i HOTNEWS,

 
HELLO AGAIN. Ta er en ordentlig titt på detta sympatiska ansikte, och fråga er själva - är detta en tjej som håller vad hon lovar? Är detta en person som gör aktiva val? Har tidigare nämna någonsin sagt något, som sedan visat sig vara precis tvärtemot vad hon senare faktiskt bestämt sig för att göra? Om alla tre får jakande svar... Så har du förstått grejen, och belönas med det finaste priset av alla - en weekend till Barcelona för två personer, inkluderande delfinbad och shopping med en personlig tränare och frisör.
 
NOT.
 
För sådant har man varken råd eller tid med om man försöker upprätthålla någon form av STIL utåt - och det är ju, as we all know, mycket viktigt. Särskilt för er som trots total avsaknad av uppdatering merparten av de senaste två åren fortfarande anser det givande att klicka er in här. Ni är positiva, hoppfulla och sannolikt kommer det att gå bra för er i framtiden. Vad mig anbelangar så nöjer jag mig så länge ni inte hatar mig för mycket när jag utan förvarning sticker till Frankrike i två månader - för att jobba på språket (hände inte), lära mig laga mat (hände inte, även om det under mitt tak tillreddes en alldeles underbart Spaghetti Frutti di Mare) och måla med akvarellfärger (hände faktiskt).
 
Nu säger det i och för sig inte så mycket, för därifrån bloggade jag så att det stod härliga till - medan jag vid hemkomst glömde bort allt vad kviltade väskor och koboltblå ton-i-ton någonsin kunnat heta.
 
VAD jag pratar om? Please. Jag är tillbaka. I alla fall en god stund, och jag lovar att försöka att ha som mål att inte göra er så väldigt besvikna den här gången. Och, nej - jag kan fortfarande inte hållas ansvarig för alla persilja som i tid och otid skuttar ut ur min mun (eller i detta fall präntas i svartvitt på en blogg nära dig).
 
Hur som helst: Till att börja med rusade jag alltså runt stan iklädd detta, idag. Bootsen gör mig lika fånigt dreglande som ett barn på julafton eller - säg - mig själv framför valfri film med Johnny Depp i huvudrollen.
 
Pälsjacka: Tradera. Den enda platsen där man legitimt kan (okej... Nej, det är såklart inte det minsta legitimt - men den debatten tar vi en annan dag. Dears, varför väcka den mink - förlåt, björn - som sover?) inhandla plagg tillverkade av djur, eftersom man då kan intala sig själv att den i vilket fall redan är inhandlad, och ändå bara skulle hänga i ett skåp någonstans hos någon gammal blind dam med för många chihuahua-hundar och trasiga strumpbyxor, som i brist på annat använder den vid golvmoppningen. Plus att den kostade dryga tusenlappen. Liksom - hallå.
Tröja: Napapirji. Säg det baklänges fyra gånger om ni kan, eller besök deras butik Mood-gallerian där min polare A jobbar med att försöka sälja halvtjusiga fårskinnsjackor för 28 000 kronor. Jo, jag lovar.
Byxor: Ursprungligen från Zara, men jag sprang in i den på Stadsmissionen.
Skor: Prålighet i sin allra hippaste form. Blue Coral.
 
Glasögonen kan vi återkomma till. Samt en massa annat, naturligtvis.
 
Och, girls - jag har saknat er.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela