OHYESOHYES

London conversations

Publicerad 2012-03-25 13:08:37 i BON VOYAGE,









Bara bästa London genom en kameralins under 24 timmar. Vi hann med trés mycket trots att vi kom en morgon och for hem nästa. Såklart. Under korta resor hinner jag alltid med mycket mer, eftersom varenda sak blir så väldigt speciell och spännande.

Det finns så mycket mer att visa eftersom jag är helt och hållet upp ver öronen crazily förälskad i staden (människorna och ljuden och allt sådant som egentligen bara låter way påklistrat men som faktiskt är sant), men det är en annan historia. Som om jag inte kommer att återvända fasligt snart, liksom.

Vad ni måste göra när ni bokar biljetter och flyger dit är att sticka till Holland Park och bara lukta på blommorna. Helt plötsligt blir man fyra år gammal och vill rulla runt i gräset. Jag bestämde mig för att hoppa över just den idén, hur free-spirited och hippe-tjusig jag än kände mig där och då (det är otroligt vad en snusnäsduk kring halsen kan göra för självförtroendet). Ni kan göra det istället och hälsa gräsfläckarna från mig. Det skulle vara so Ferdinand of you.

Deal? Deal.

1. Körsbärsblommor att långsamt dö för i Notting Hill.

2. Jag på ett staket i mina nya favorit-flares.

3.
Mockaskorna som hippa M slog sig lös på och jag var smått hysterisk över och planerar att knycka så fort hon vänder ryggen till. United Colors of Benetton är ett klart underskattat klädesmecka för alla som tycker om enkla linjer och klara färger. Och det gör vi ju allihop, flickor.

4.
Det ständiga dilemmat på platsen där bilarna parkerar åt olika håll långs med trottoaren och dörrarna öppnas åt fel håll. Men annars är ju London-bor precis som alla andra. Plus att de uppfann Opening Ceremony, så jag antar att vi helt enkelt får lov att stå ut.

5.
Denim när den förtjänar stående ovationer, signerad GAP. Jag har inte tagait av mig den since och jag planerar inte att göra det heller, även om det innebär isande frost-nätter fram till påsk.

6.
Nighttiming.

7.
Underbart finurlig gaturkonst finns precis överallt och är bara hilarious.

Ciao!

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2012-03-27 10:08:30

vackert! =)

Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Publicerad 2012-04-14 13:09:37

ååååhhh!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela