OHYESOHYES

THE DAILY WHITE WEDDING

Publicerad 2012-08-04 15:42:06 i TRENDMAKER,









What's up? Presenting today: Eveningwear as daywear. Med det menar jag inte att jag inte särskilt framgångsrikt försökt styla pyjamas-på-dagtid-trenden (tro mig - då hade jag valt byxor och skjorta), utan att min silkes-hippa evening gown fungerar precis lika bra som dag-dress, också. Inte för att någon är förvånad, men ändå.

Och för att ni inte ska bli uttråkade och för att jag inte ska glömma mitt löfte om att numera bära smycken jämt och ständigt - zooma in på skärpet. Skärpet? Vadå skärp? Det är inget skärp. Skärp er. Det är inte roligt, det här. Det är dödligt seriös modeforskning på tesen "Det går att ha silverlänkar kring midjan istället för om halsen". Hittils är den bevisat fungerande. Jag återkommer i ämnet senare med en mer detaljfokuserad bild - bara för er ögonunderhållning.

Jag vet - det finns ingen som tänker så mycket på er som jag.

Inte ens era morföräldrar. Eller era trebenta katter.

Klänningen är i övrigt också the studentklänning of yours truly. Och därmed kan vi alltså fastställa att jag lyckades med målet jag satte ut när jag, två dagar innan utsatt datum svirade runt på piffiga klackar tillsammans med L för att få tag på en - förhoppningsvis - vit klänning. Eftersom jag är notoriskt sen men i övrigt hyfsat praktisk provade jag sammanlagt tre klänningar (en från Malene Birger, en från Massimo Dutti och en från Zara). Den här var enklast, hade underbara detaljer framtill och - icke att förglömma - kostade inte mer än 800 kronor, vilket gjorde att jag kunde slå till på ett par laxrosa sidenbyxor också.

Ack - prioriteringar.

Vad målet var? Åh - att hitta något jag kunde använda tillsammans med min koskinns-clutch på en balkong i Frankrike samtidigt som jag gjorde skuttande rörelser med en silverlänk kring midjan.

Möjligen inte så precist, kanske. Men ändå.

Klänning: Zara Woman.
Väska: Thyme for Ginger.
Skor: Zara.


Ciao!

Kommentarer

Postat av: felicia -

Publicerad 2012-08-04 21:27:36

men lägg av vad snygga bilder!!!!

Gissar på att du är i Italien. Redigt avis om man säger så

sv: tack finis

Postat av: emmy

Publicerad 2012-08-05 00:20:30

sv; Ja dom är så söta så! :)

Postat av: emmy

Publicerad 2012-08-05 00:20:53

älskar bilderna!

Postat av: Lily kg

Publicerad 2012-08-05 12:53:21

Love the areas in the backgrounds of your photos- its very atmospheric of the city/town. I'd love to see you do some outfit posts there

LILYKG

http://www.untangleyourspangle.blogspot.com

Postat av: Elizabeth

Publicerad 2012-08-05 15:17:19

Verkligen snyggt, och häftiga outfits bilder!



From Elizabeth, with love

Postat av: Alan

Publicerad 2012-08-05 16:53:13

50 st tvåhundrakronors presentkort från H&M - GossipGuy.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela