OHYESOHYES

Gypsy styling

Publicerad 2012-08-05 16:43:41 i ACCESSORIZE,







The more the merrier, mönster behöver mönster och more is more är mina ledord (ibland, när jag inte går för hel-naturellt eller en hippt monokrom look). Och jag befinner mig as told i Frankrike vilket begränsar mina mönstermatchningsmöjligheter (halva min garderob njuter av regnvädret norröver, förstår ni). Vad jag då valde att göra var alltså att svepa min mest mönstrade scarf stenhårt kring midjan och toppa med ett halsband (nej, jag kommer inte att sluta använda, blogga om eller titta på rom-coms tillsammans med det där smycket).

Vad säger ni?

Jag tycker att det är en fantastiskt styling-idé. Av flera skäl. Ett av dem är att scarfen markerar midjan på ett way smickrande vis (väldigt praktiskt när man har långklänning, eftersom one of the main thrills of a maxi-dress verkar vara att göra om sin bärare till ett vandrande - fashionabelt, men likväl vandrande - tält). Ett annat är att det ger oss tusentals nya, intressanta kombinationer att sporta i solen, på stranden eller shoppingrundan. Eller polar-expeditionen (rekommenderas inte).

Prova det idag - en värld av möjligheter väntar därute! Because you're worth it! (Pa-da-pa-pa-pa) you'll be lovin' it! Vilken dag är din sjal-kring-midjan-dag? Baby-Bell, den lilla osten som vill ut!

Äh... Okej, glöm det.

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Femke

Publicerad 2012-08-05 20:52:08

super cool!!



xofemke.

www.myfashion-expression.blogspot.com

Postat av: Sari

Publicerad 2012-08-06 09:46:45

ÅH gillar, superfint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Brådhe

Om hur svårt det blir, ju mer man lär sig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela